Ανακοίνωση για τη διενέργεια των εξετάσεων του χειμερινού εξαμήνου 2023-2024

Τμήμα Μαθηματικών Α.Π.Θ.

Η Γενική Συνέλευση του Τμήματος Μαθηματικών Α.Π.Θ. στην υπ. αριθμ. 634/06-02-2024 συνεδρίασή της ανέλυσε διεξοδικά τη δυνατότητα διεξαγωγής διαδικτυακών εξετάσεων με ηλεκτρονικά μέσα.

Λαμβάνοντας υπόψη

  • Τη συνταγματική κατοχύρωση του αυτοδιοίκητου των ΑΕΙ και του δημόσιου λειτουργήματος των καθηγητών τους.
  • Το νόμο 4957/2022 και την επιταγή του για εξασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας αξιολόγησης (άρθρο 65, παράγραφο 4β), καθώς και τις σχετικές εγκυκλίους της εποπτεύουσας αρχής (ΥΠΑΙΘΑ).
  • Τις αποφάσεις της συνεδρίασης της Συγκλήτου αριθμ. 3143/31-01-2024,

Η Γ.Σ. διαπιστώνει ομόφωνα ότι:

Τα διαθέσιμα ψηφιακά μέσα αποτελούν εναλλακτική για τη διεξαγωγή μαθημάτων σε εξαιρετικές μόνο περιπτώσεις, έχοντας μολαταύτα σαφείς επιπτώσεις στη ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η χρήση τους όμως για απαλλακτική εξέταση μαθημάτων είναι αδύνατο να εξασφαλίσει το αδιάβλητο της δια ζώσης εξέτασης. Στο γεγονός αυτό συμβάλλουν όχι μόνο η εξέλιξη της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης, αλλά και η πλήρης αδυναμία ελέγχου παραμέτρων που είναι εξασφαλισμένες σε μια δια ζώσης εξέταση. Η αγνόηση του αδιαμφισβήτητου αυτού δεδομένου είναι εξαιρετικά πιθανό να έχει απρόβλεπτες επιπτώσεις στο μέλλον των διαδικασιών πιστοποίησης γνώσης που εφαρμόζονται έως τώρα.

Ως εκ τούτου αποφασίζει ομόφωνα ότι:

Η διεξαγωγή αδιάβλητων διαδικτυακών εξετάσεων είναι αδύνατη με τη χρήση των διαθέσιμων ψηφιακών μέσων (νόμος 4957/2022, άρθρο 65 παρ. 4β). Οι εξετάσεις των μαθημάτων που ματαιώθηκαν/ματαιώνονται θα προγραμματιστούν και θα πραγματοποιηθούν δια ζώσης όταν είναι δυνατό, ώστε το αδιάβλητο της διαδικασίας να βρίσκεται στο ακαδημαϊκά αποδεκτό ύψος.

Τα μαθήματα του εαρινού εξαμήνου θα ξεκινήσουν εξ αποστάσεως στις 12/02/2024 σύμφωνα με το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα που έχει ανακοινωθεί. Οι λεπτομέρειες θα κοινοποιηθούν στους/στις φοιτητές/τριες μέσω elearning και νεότερων ανακοινώσεων στην ιστοσελίδα του τμήματος.

Η Γ.Σ. είναι αντίθετη σε ενέργειες που υποβαθμίζουν το επίπεδο της εκπαιδευτικής και ερευνητικής διαδικασίας που συντελείται στο τμήμα μας και στο δημόσιο πανεπιστήμιο, απ’όπου και αν αυτές προέρχονται.